Appel anders

Appel anders

Gezond de week door

Het weekend is weer voorbij en we gaan weer gezond de week door  door de lunchtrommels te vullen met gezonde snacks. Zelf ben ik echt dol op appels en ik zou niet zonder kunnen in de koelkast. Ik vind het dan ook leuk om met appels te experimenteren voor het tussendoortje zodat je niet nog trek hebt nadat je je appel hebt opgegeten. Je hebt gewoon van die dagen dat het net niet genoeg is en je wil dan niet snaaien. Dit recept is eigenlijk bij toeval ontstaan. Ik had bedacht om pindakaas die dag te maken maar in plaats van pinda’s te kopen lagen er cashewnoten in de boodschappentas bij thuiskomst. Dan maak je toch een cashewpasta en test je die even met een lekkere appel. Even Appel anders.

Ingrediënten

1 grote appel
400 gram cashewnoten
olijfolie
2 druppels tabasco
pecannoten
gedroogde cranberries
gedroogde abrikozen
een mespuntje lijnzaad

Bereidingswijze Appel anders

  1. Doe de cashewnoten in een keukenmachine en maal de cashewnoten fijn tot een pasta.
  2. Tijdens het fijnmalen voeg je 1 el olijfolie toe zodat de cashewpasta stroperig wordt.
  3. Als de cashewpasta helemaal fijn is voeg dan de tabasco toe. Dit geeft het net iets meer pit.
  4. Haal met een appelboor het klokhuis uit de appel.
  5. Snij de appel in ronde plakjes.
  6. Smeer aan 1 kant de appelschijfjes in met de cashewpasta.
  7. Snij een aantal abrikozen, cranberries en pecannoten in blokjes en strooi over de cashewpasta heen. Eentje meer of minder maakt niet uit.
  8. Als laatste sprenkel wat lijnzaad over de Appel anders heen.

Geniet ze!


 

Facebook
PINTEREST
PINTEREST
Instagram
Follow by Email

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.